2009-10-27

Pagal reklamos dėsnius

Kadangi dabar mūsuose yra tas metas, kai reikia galvoti apie tiriamuosius darbus, neretai tiesiog iš niekur galvoje ima dėliotis hipotezės, jų tikrinimo planai ir kintamieji, į kuriuos trūks plyš reikės atsižvelgti patvirtinant ar paneigiant hipotezę. 

Na, pavyzdžiui, turime klausimą, kuri vaikų komanda – a ar b – laimės virvės traukimo rungtyje? Žinant, kad a komanda yra dvigubai mažesnė nei b ir tai, kad a komandoje vaikai yra mažesni nei komandoje b, pagrįstai spėsime, kad laimės komanda b (ta, kur didesnė ir vyresnė). Visgi, prisižiūrėjus reklamos supranti, kad skrupulingai ruoštame tyrimo plane pražiūrėjai vieną labai labai svarbų dalyką... Norint tiksliai pasakyti, kuri gi komanda laimės, visų svarbiausias aspektas yra ne jos dydis ir tikrai ne vaikų amžius. Nesvarbu, ar esi dvigubai ar trigubai vyresnis už savo priešininką. Nesvarbu, ar esi pasaulinio virvės traukimo čempionato nugalėtojas. Nusispjauti ir į tai, kad tu esi tas, kuris duodavo į kailį kitiems. Gali būti nors ir pats Betmenas! Jei tavo supermeno “maikė” bus skalbta “paprastais” skalbimo milteliais, tave tikrai tikrai nugalės Tide skalbimo milteliais kvepiančią maikę nešiojantis distrofikas...

  Bet tai nejau tikrai žmogui yra taip svarbu būti nugalėtoju, kad jis užkibtų ant savo kompleksų ir vardan šios iliuzijos palaikymo pirktų nugalėtojų skalbimo miltelius? Tokiu atveju reklamose reikėtų rodyti ne virvę traukiančius vaikus. Efektyviau būtų rodyti šių metų sausio 16-tosios riaušes. Tik dabar spėkim, kuri pusė būtų apsitempusi Tide kvepiančiais marškinėliais...  

Komentarų nėra: